Logotyp to nie podważalnie najważniejszy element identyfikacji wizualnej firmy. Od logotypu wszystko się zaczyna i niewątpliwie dobry, rozpoznawalny i łatwy do zapamiętania logotyp jest niewątpliwie elementem które nieraz może przesądzić o sukcesie całego przedsiębiorstwa. Nad dwiema kreskami (bo takie czasem bywają logotypy) potrafi czasem pracować cały zespół kreatywnych ludzi. Dlatego logotyp jest szczególnym elementem który wyróżnia danego przedsiębiorcę stąd przykładamy się do niego szczególnie, w oparciu o szczegółową rozmowę z klientem na temat jego firmy.

W momencie kiedy dysponujemy już logotypem to musimy wiedzieć o podstawowych zasadach wykorzystywania logotypu. Nie zawsze bowiem bywa tak że logo o pewnym kolorze może być umieszczone na innym kolorze z którym się zwyczajnie „gryzie” lub jest niewidoczne. Nieumiejętne posługiwanie się logotypem prowadzi czasem do mylnego przekazu, braku zauważenia lub pogorszenia jakości wizualnej logotypu. W związku z tym najczęściej nasi klienci korzystają z dodatku który komponujemy do logo, jest nim księga znaku – jest to zbiór określonych warunków w których logo może być umieszczone, a w których nie powinno być, są również inne odmiany kolorystyczne, oraz określone kolory w RGB, CMYK, PANTONE oraz grupie kolorów ORACAL.